איך לבחור שמאי מומלץ?

יש לוודא שהשמאי מוסמך, מומחה בתחום לגביו אתה נזקק לשירותי שמאות. לאחר מכן יש לחפש אחר המלצות באינטרנט ואף להתקשר ללקוחות של אותו שמאי ולשאול לגבי טיבו ומהימנותו וכמובן התוצאות שהשיג. שיחת הייעוץ הראשונה תעניק לך מידע רב לגבי המומחיות שלו ותבחן את הכימיה ביניכם. לאחר מכן יש להתקדם לפגישה ולהציג בפניו את המקרה שבנדון בפירוט מירבי. לפי ההתנהלות ובהסתמך על מידע מקדים שאספת תוכל לדעת אם הוא השמאי המתאים לך.

מה זו חוות דעת של שמאי?

חוות דעת שמאי נדרשת בכל משפט שנערך בתחום הנזקין ורכוש ואף בתחומים נוספים. 

שמאי מומחה מעניק הערכת שווי מקצועית לגבי הנושא שבנדון. השופט משתמש בחוות דעת של השמאי כדי להעריך את גובה הפיצויים או התשלומים. ישנם חוות דעת שמאי בנושאים שונים: רכוש, חקלאות, שמאות נגדית, שותפויות. 

שאלות ותשובות  

למי שמאות פרטית מתאימה?

שמאי מקרקעין פרטי יחבר בדרך כלל דו"ח ארוך ומפורט יותר מאשר שמאי מטעם הבנק. שמאות פרטית מתאימה לאלו שרוצים לקבל שירות איכותי ומקצועי, ברמה הכי גבוהה שיש.

שירות זה יכול לשמש גם לבדיקת שווי של נכסים לאחר הרכישה. שמאות פרטית יכולה לעזור לכם לדעת האם המחיר ששילמתם עבור הבית שלכם היה גבוה מדי או נמוך מדי. אתם יכולים להשתמש במידע זה על מנת לקבוע אם עליכם לנהל משא ומתן עם השוכרים או הקונים הפוטנציאליים שלכם. שמאי פרטי יעניק לכם תמונה ברורה לגבי שווי השוק הנוכחי של הבית או הרכוש שלכם.

כמה עולה שמאי רכוש?

שמאי רכוש עוסק בהערכת רכוש, ונזקים לרכוש כללי, אשר נגרמו עקב נזקים שונים כגון פריצה, שריפות, אודבן רכוש, גניבה ועוד. כמו כן, הוא עוסק בהערכות רכוש לצורך מכירה של עסקים.

בכל הנוגע למחירים של שמאי רכוש, הם נעים בטווח דיי רחב, תלוי בשירות הספציפי שאתם צריכים.

למשל, תשלמו בין 2,700-6,500 ש"ח עבור הערכת שווי חנות עד 50 מ"ר; בין 17,000-32,000 ש"ח להערכת שווי תחנות דלק; בין 1,700-4,200 ש"ח להערכת שווי דירה; בין 2,000-5,000 ש"ח להערכת נזקי שריפה קטנה עד נזק של 50,000 ש"ח ו- 30,000-70,000 ש"ח לנזקי שריפה גדולה עד נזק של 1,000,000 ש"ח; להערכת שווי קרקע עבור בית צמוד קרקע 2,700-6,500 ש"ח, ועוד.

מה עושים כאשר נגרם לכם נזק?

לפני הכל, חשוב שתדעו שכאשר נגרם לכם נזק כלשהו, לרכוש או לעסק, הערכת גובה הפיצוי שמגיע לכם כאשר נגרם הנזק – מצריכה בקיאות רבה ומקצועיות בתחום השמאות. בייחוד כאשר מדובר בנזקים לרכוש שלכם, כגון נזקי מים, הצפות שריפה, או גניבה. חשוב מאוד להיעזר בחוות דעתו של שמאי מומחה. הוא יעזור לכם לקבוע מהי מידת הנזק, ומה תהיה העלות של השבת המצב לקדמותו. כלומר, ההשקעה הכספית הנדרשת על מנת לטפל בכל הנזקים שנעשו.

התנהלות מול שמאי

שמאי מתנהל עבורכם מול חברות הביטוח השונות. הוא יוודא שתקבלו את הפיצוי הכספי המקסימלי שמגיע לכם. שמאי פרטי, תמיד יעביר את השמאות אל הלקוח, אולם שמאי מטעם הבנק יעביר אותה אל הבנק. כשזה נוגע לרכישה של דירות יד שנייה למשל, חובה להביא שמאי פרטי על מנת שיעשה שמאות מקדמית, כלומר שמאות לפני שחותמים על חוזה מכר. בכל הקשור להערכת נזקים, על מנת שתוכלו להעריך את גודל הנזק שנגרם לרכוש שלכם יהיה עליכם לפנות לשמאי מקצועי ומנוסה בתחום. ההתנהלות מול שמאי פשוטה ולא דורשת מכם יותר מדיי. פשוט היו מסודרים ותגיעו עם כל המסמכים הדרושים מראש.

מה חשוב לשאול שמאי בשיחת היכרות

בשיחת היכרות עם שמאי, אתם בעצם מקבלים ייעוץ שמאי ראשוני. שמאות היא שירות המסייע לאנשים פרטיים להבין את התהליך המורכב של רכישת דירה, להעריך נזקים הנגרמו להם לרכוש בבית או בעסק, ולהתנהל מול חברות הביטוח השונות. בשיחת ההיכרות שלכם עם השמאי, חשוב להבהיר לו מה בדיוק אתם צריכים, את כל הפרטים אודות מה שתרצו להעריך; במידה ונגרם נזק כלשהו להסביר בדיוק מה קרה, איך ומתי; ולספק במידת הצורך מסמכים רלוונטיים שהשמאי יבקש מכם.

שירותים ויתרונות של השמאי משה קהתי

בכל הנוגע לשירותי שמאות רכוש, נזקין ומטלטלין, חשוב מאוד לשכור איש מקצוע שיש לו את הניסיון והכישורים לעשות את העבודה כמו שצריך. זו הדרך היחידה להבטיח שתקבלו את השירות הטוב ביותר. השמאי צריך להיות לא רק מנוסה אלא גם אמין. אצל משה קהתי, תקבלו את כל אלו ועוד.

תוכלו ליהנו ממגוון השירותים שאנו מציעים כגון התנהלות מול חברות הביטוח, הערכת רכוש ודירות, הערכת נזקים לרכוש כללי, יצוג בבית משפט לאחר נזקי מים או שריפה, שמאות לעסקים ושותפויות, ייעוץ לפני פרויקטים של נדל"ן והשבחת מבנים; ועוד מגוון שירותים שיעזרו לכם להתנהל הרבה יותר בקלות ולקבל את כל מה שמגיע לכם.